Spring Break MIAMI And the week after - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Manon Heuvel - WaarBenJij.nu Spring Break MIAMI And the week after - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Manon Heuvel - WaarBenJij.nu

Spring Break MIAMI And the week after

Blijf op de hoogte en volg Manon

28 Maart 2016 | Verenigde Staten, Miami

Daar zijn we dan weer.

Na een geweldige vakantie in Miami. Het was er één om nooit meer te vergeten.

Donderdag 10 maart zijn we in de ochtend vertrokken naar Dallas en rond 5uur vertrokken we naar Miami. Toen we aankwamen in Miami, was het weer al geweldig. Het was nog lekker tropische warm. Met een taxi zijn we naar ons appartement gebracht wat in South Beach was, klein halfuurtje van het vliegveld af.
Hebben onze spullen in het appartement gelegd en zijn op zoek gegaan naar een restaurant, hebben toen lekker bij een burger plaatje gegeten. En de grootste lol gehad met zijn alle.

De eerste avond lekker op tijd naar bed gegaan en de volgende dag opzoek gegaan naar een supermarkt. We hebben bijna alles leeggekocht zo vol zat de kar, haha. In de middag zijn we lekker naar het strand gegaan en toen ik het strand opliep zag ik Kim Feenstra daar liggen.
Na een aantal minuten dacht ik, ik moet het gewoon vragen of ik met haar op de foto mag. Gelukkig was dat geen probleem en hebben we nog met elkaar staan praten.

Omdat we in een appartement zaten moesten we ons eigen eten voorbereiden, dus de eerste avond hadden Koreaans/Japans eten (Kip met rijst en groente).
In de avond hadden een Pre-party bij een hotel waar we gratis konden drinken, toen werden we met een limousine naar een club gebracht en hebben daar een mooie avond beleefd.

De volgende dag zijn we natuurlijk weer lekker naar het strand gegaan en deze avond was het de buurt om Italiaans te eten. Hebben toen lekker
spaghetti gegeten. Daarna hebben we een eigen pre-party gehouden met bier-pong en zijn vervolgens naar een de Club Space gegaan.

Zondag hadden we na een aantal dagen even een rustdag ingelast, omdat we de dag erna vroeg naar de Everglades gingen.

Maandag om half 11 waren we onderweg naar de alligators en krokodillen. We hadden daar een toch gemaakt met een airboat over de wateren van de everglades. Helaas hebben we daar geen alligators gezien, maar op de terugweg zagen we een moeder en een baby alligator en daarna nog een schildpad. Na de boottocht hadden we een show met de alligators en tot slot mochten we een baby alligator vasthouden.
´S avonds kwamen onze twee koraanse vrienden, en zijn toen naar een club gegaan wat eigenlijk niet helemaal onze muziek soort was maar we hadden gratis entree.

Voor dinsdag hadden we gratis entree voor een beach party, alleen moesten we voor 4uur binnen zijn. We konden onze kaarten voor $15 upgrade en konden hiermee in en uit de party komen. Op deze manier hebben we nog lekker genoten op het strand en een heerlijk bruin kleurtje gehad. Daarna zijn we nog even binnen geweest voor het feestje en hebben toen besloten om in de avond na het eten terug te komen, omdat het feestje tot 5 uur in de ochtend duurt.

Na het eten hebben we met 8 man sterk een geweldig pre party gehouden, omdat het een van de laatste avonden was voor ons. Toen we daar rond 12uur aankwamen hebben we een prima feestje gehad, echter werden we er om 2uur al weer uit gezet omdat er te weinig mensen waren.
We wilden nog niet terug naar ons appartement dus zijn toen met zijn alle in een taxi gestapt en naar Club Liv gegaan. Ze zeggen dat dit een van de meeste bezochte clubs is. En hierbij moest je dus ook entree betalen, maar ik lied mijn paspoort zien en mocht zo doorlopen, en ik weet zeker dat andere mensen hier $100 hebben betaald om binnen te komen. Uiteindelijk waren we met 5 meiden binnen en hadden de avond van ons leven. Door een ongelukje kreeg ik gratis drank wat ik deelde met de meiden.
En toen we nog geen 10minuten binnen waren kwam Afro jack op het podium om een half uurtje voor ons te draaien. Hoeveel geluk heb je op een avond.

Helaas de volgende dag was het al weer de laatste en hebben hierbij ook optimaal genoten van de zon en in de avond een heerlijke cocktail gedronken in de straat Ocean drive.

Donderdagochtend moesten we ons vliegtuig weer halen, dus na de cocktail besloten we om maar niet naar bed te gaan maar onze spullen bij elkaar te pakken en zorgen dat het appartement aan kant was.

We waren op tijd voor ons vliegtuig maar toen we bijna waren aangekomen in Dallas moesten we een landing in Oklahoma maken omdat het onweer boven Dallas was waardoor we niet konden landen. Hierdoor hadden we een vertraging van 3uur.

Na een lange terug reis waren we rond half 8 weer terug op campus en kon ik alles weer aan kant maken voordat mijn ouders zouden komen de volgende dag. Ik heb van donderdag op vrijdag 13uur geslapen, omdat we in miami niet zoveel slapen hebben gehad.

Vrijdag toen mijn ouders er waren heb ik een rondje om campus laten zien, de lokale bar en zijn toen even naar Walmart geweest.

Zaterdag hebben we lekker samen ontbeten en snel gekeken bij Sunset Mall en daarna zijn we naar the Old Fort of Concho geweest en naar Miss Hattie´s Bordello.

Zondag hadden mijn pa en ik de dag van ons leven, we mochten dan
eindelijk schieten met een echt geweer. We hadden op deze dag zoveel lol dat we bijna in onze broek hadden geplast. De ene keer waren we vergeten om op niet te laden of we hadden de veiligheidstand er nog op staan.
´S avonds had mijn pa heerlijk Zuurkool gemaakt bij Brenda en Billy. Dan pas besef je dat je het Nederlandse eten mist.
Helaas moest ik maandag weer naar school en zijn mijn ouders lekker een dagje naar Dallas gegaan.

Dinsdag heeft mijn pa weer een heerlijk Nederlands gerecht gemaakt voor al mijn campus vrienden. Hebben toen uiteindelijk de super grote pannen van de Caf. Uiteindelijk waren er 25 mensen die het heerlijk Nederlandse gerecht hebben gegeten.

Woensdag ga ik altijd naar een de sportschool voor een High Intens Interval Training, en mijn ma wilde dit ook even ervaren hoe dat was. Na het eten zijn mijn ouders ook studenten geworden en zijn ze mee gegaan naar de plaatselijke bar voor de studenten avond. En hadden een geweldige avond met zijn alle.

Donderdag na mijn lessen zijn we met zijn 3e naar Austin vertrokken en hebben daar heerlijk bij een Pizzaria gegeten en vervolgens op 6th Street gelopen. Dat is een van de bekendste straten voor uitgaansgeleden heden.

Vrijdag zijn we weer vroeg vertrokken naar Galveston en hebben daar een strand wandeling gemaakt en vervolgens hebben we over de Pier of Pleasure gewandeld. ´S avonds heerlijk bij een Steakhouse gegeten.

Zaterdag zijn we vroeg vertrokken om naar The Nasa Space Center te gaan. Het was erg indrukkend om daar een keer te zijn. Hebben daar zeker een hele ochtend daar doorgebracht met een aantal spelletjes die je kon doen, dingen zie je kon zien maar ook een aantal voorstellingen waarbij werd verteld wat er allemaal gebeurden en hoe ze al die ontwikkelingen hebben doorgemaakt.
In de middag zijn we natuurlijk nog wel even wezen shoppen en savonds hebben we onze koffers weer ingepakt en op ons gemakje wezen eten. En vroeg naar bed gegaan omdat de wekker om half 6 stond, we moesten de auto inleveren en mijn auto ophalen en pa en ma vlogen om half 11 richting Washington met een tussenlading op Charlotte.

Na een lange auto reis van 400 miles, van zo ongeveer 7uur rijden was ik weer veilig aangekomen op Campus. Vond het wel een avontuur om zo lang alleen te rijden maar het was wel een goede ervaring om te doen! Nadat ik op campus was kwamen pa en ma ook veilig in Washington aan.

Helaas kennen ze in Amerika geen 2e paasdag dus vandaag mag ik weer naar school.

Tot het volgende avontuur!!

  • 28 Maart 2016 - 22:43

    Sytske En Ronald :

    Hoi, Manon wat heb je het weer mooi geschreven.
    Fijn dat we bij je zijn geweest, en inderdaad nu ook nog beter kunnen meeleven met al je verhalen. Wat jij daar in korte tijd al opgebouwd hebt aan vrienden waar sommige je zelfs al als familie zien. We zijn reuze trots op je, en hopen dat de laatste weken tot half mei ook nog met veel plezier en leerzaam zullen verlopen. Love you!!! Pa en Ma xxx

  • 17 April 2016 - 21:38

    Els Numeijer:

    Hoi Manon ,

    Je hebt 'n te gekke vakantie gehad zo te lezen.
    Ik had al wat verhalen van je paps en mams gehoord maar met de foto's er bij heb je er 'n nog betere indruk van.
    Het einde van dit avontuur gaat alweer naderen.
    Ik hoop dat je nog 'n paar hele fijne weken gaat krijgen en alvast heel veel plezier bij je volgende vakantie samen met je broer.
    Lieve groetjes Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik ben Manon en van 23 jaar En in 2016 staat er een nieuw avontuur in Texas te wachten. Zondag 10 januari vertrek ik naar San Angelo, Texas voor een half jaar

Actief sinds 06 Jan. 2016
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 6816

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 06 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: