Trip Arizona & Dallas - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Manon Heuvel - WaarBenJij.nu Trip Arizona & Dallas - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Manon Heuvel - WaarBenJij.nu

Trip Arizona & Dallas

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

26 April 2016 | Verenigde Staten, Flagstaff

Ja, Daar ben ik weer!!

Donderdagavond 14 april rond 19.00 uur vertrokken we richting Arizona, om daar een geweldig weekend te hebben en om de toerist uit te hangen in de Grand Canyon!

Ons appartement was in Flagstaff, om de reis een beetje in vergelijking te stellen is dat van Rotterdam naar Barcelona van ongeveer 1375 km. De reis duurde ongeveer 14uur.

Onderweg zijn we gestopt in het bekende plaatsje Roswell, waar de UFO’s beroemd zijn. Hebben hier even snel wat gegeten en daarna weer verder gegaan met onze lange reis.

Vrijdagochtend 15 april kwamen we dan eindelijk aan in Flagstaff, Arizona. Helaas was ons appartement nog niet klaar dus zijn we de stad ingegaan en een ontbijtje gescoord en een beetje rondgelopen. Rond 11uur mochten we ons appartement in en heeft iedereen een heerlijk powernap gedaan.

Ik lijk gelukkig niet heel veel op mijn moeder, want in ons tuintje was een ligstoel en de zon scheen, dus ik heb lekker mijn korte broek aangetrokken en daar lekker mijn oogjes dicht gedaan en een heerlijk kleurtje opgedaan.

Toen iedereen weer was ontwaakt zijn we rond half 5 richting een plaatsje Sedona gegaan om daar dingen te bekijken. Wat we hier hebben gezien was;
- Red Rock State Park
- Oak Creek Canyon
- Cathedral Rock
- Bell Rock

Toen het donker begon te worden zijn we weer terug gereden naar ons appartement. Op de terug weg begon het te sneeuwen, heel onwerkelijk dat je in de ochtend eerst in de zon ligt en dan ‘s avonds gaat sneeuwen.
Na het eten hebben we een heerlijk rustig avondje gehad, zodat we een goede nachtrust zouden hebben voor de grote dag.

Zaterdag 16 april zijn we om half 9 vertrokken naar de Grand Canyon! Na ongeveer 1.5 uur en een paar tussenstops voor ontbijt en benzine waren we daar dan eindelijk.
Om een beeld te krijgen hoe hoog de Grand Canyon is:
- Het is 90 meter breed (American Football Field long)
- 3 Empire State Building Hoog!!
o Een klein reken sommetje: 3x 381m= 1.143 meter hoog

Tijdens ons verblijf hebben we een hoop foto’s genomen, en natuurlijk ook Selfiess. Elk uitkijk punt was weer anders maar heel erg mooi om te zien. Ik had niet verwacht dat het zo mooi zou zijn. En het was zeker de moeite waard om deze lange reis er voor te reizen.

Het mooiste uitkijk punt dat ik heb gezien daar vond ik toch wel de Dessert view waar je een mooie kijk had op de Colorado River in de Grand Canyon.

Zondag 17 april zijn weer vroeg vertrokken en hebben we een begin gemaakt aan onze terug weg. Hebben toen in Flagstaff bij Macy’s een heerlijk ontbijtje gehad. Daarna zijn we naar Petrified Forest geweest en hier ook weer een prachtig uitzicht van alles wat in de natuur gebeurt.

Nadat we dit gezien hadden, zijn we naar Alberquere gereden en hebben hier wat gegeten. Vervolgens moesten we nog 7uurtjes rijden voordat we terug waren in San Angelo.

Tijdens de reis reden we over de welbekende ROUTE 66, maar helaas heb ik hier niet mijn foto bij gemaakt. Gelukkig ga ik nog naar LA waar ik mijn foto nog kan maken.

Eenmaal terug was het best zwaar, weinig slaap maar moest een hoop inhalen van school werk dat ik niet kon doen omdat ik weg was.

Het weekend erna stond er weer een ander trip gepland met 5 meiden naar Dallas!!

Voordat we naar Dallas konden gaan waren er eerst een hoop hindernissen die we moesten weerstaan.
1. We waren eerst met 7 meiden, het was niet mogelijk om een grotere auto te huren.
2. Uiteindelijk besloten om met 5 meiden te gaan
3. Lisa is 25 jaar en dat betekend lagere kosten voor de auto.
4. Echter was Lisa haar Rijbewijs vergeten dus was dat niet mogelijk
5. Tot slot heb ik de auto gereserveerd met extra kosten en toen konden we eindelijk op weg naar Dallas

Vrijdagmiddag 22 april was het dan zover en konden we eindelijk naar Dallas. Voordat we naar Dallas gingen zijn we nog even gestopt in Fort Worth, waar een time square hebben gezien en hier heerlijk hebben gegeten. Vervolgens zijn we naar ons Hotel gegaan en ons voorbereid om te gaan stappen.

Echter de tijden van stappen zijn anders dan in Nederland, elke bar en club sluit al om 2uur. Dus toen we rond half 12 eindelijk waren aangekomen bij de bar hebben we hier optimaal van genoten. De bar zag er anders uit dan normaal. Het was namelijk een bar met 3 verdiepingen en de 3e verdieping was open.

Zaterdag wilde we wat van de stad zien, en zijn toen naar de Arboretum & Botanical Garden geweest, best mooi om te zien, dat er midden in de stad een super mooi park is. Na een aantal uur hadden we het wel gezien, omdat we met Koreaanse meiden waren die graag naar de Koreaanse markt wilden zijn we gesplitst in 2 groepen.

Lisa en ik zijn niet meegegaan naar de Koreaanse markt, maar we zijn naar Downtown Dallas gegaan en zijn toen in de Reunion Tower geweest. Hadden hier een prachtig uitzicht over de stad.
Vervolgens hadden we tijd over en zijn we gezellig met zijn tweetjes de stad ingegaan en daar rondgekeken en uiteindelijk een restaurantje gevonden. En samen vonden we dat het tijd was voor een heerlijk ijskoud biertje.

Nadat we terug waren in ons hotel hebben we ons voorbereid om te gaan stappen, maar vanavond gingen we naar een andere bar. De muziek was hier veel beter en onderling met de meiden hadden we een grote lol.

De volgende dag moesten we helaas al weer om 11uur uitchecken en zijn daarna voor ontbijt naar The Cheesecake Factory gereden. Na een heerlijk aardbeien cheesecake zijn we naar The Bishop Art District gereden en hier rond gelopen en foto’s gemaakt.

Daarna was ik het zat en zijn we terug gereden naar San Angelo. Tijdens de reis zijn de Koreaanse meiden in slaap gevallen en Lisa heeft mij gelukkig wakker gehouden met de muziek. 4uur rijden en weinig slaap valt toch best tegen, maar heb iedereen weer veilig terug gebracht.

Nog 3 weekjes hier vertoeven op Campus voordat ik afscheid ga nemen van mijn nieuwe vrienden. Natuurlijk heb ik nog wel een aantal dingen op mijn bucketlist staan die ik hier nog wil doen:
- Kingsday in Texas
- The lake house
- Midnight Rodeo
- Olive Garden
- Thema Party (afscheidsfeestje)

Op vrijdag 13 mei ga ik richting Dallas, en de volgende ochtend heb ik mijn vliegtuig naar LA waar ik na 5 maanden mijn grote broer weer een echte knuffel kan geven en natuurlijk weer een geweldige vakantie ga hebben in LA!!

  • 04 Mei 2016 - 19:17

    Nokkie:

    leuk om te lezen weer. cya soon. :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik ben Manon en van 23 jaar En in 2016 staat er een nieuw avontuur in Texas te wachten. Zondag 10 januari vertrek ik naar San Angelo, Texas voor een half jaar

Actief sinds 06 Jan. 2016
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 6814

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 06 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: