Begin van het avontuur - Reisverslag uit San Angelo, Verenigde Staten van Manon Heuvel - WaarBenJij.nu Begin van het avontuur - Reisverslag uit San Angelo, Verenigde Staten van Manon Heuvel - WaarBenJij.nu

Begin van het avontuur

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

12 Januari 2016 | Verenigde Staten, San Angelo

Zondagochtend 10 januari, begon mijn avontuur naar San Angelo, Texas. Het was best wel zwaar om afscheid te nemen van mijn ouders en broer, maar ik wilde deze reis maken zo ik moest mijn beste beentje bijzetten om het waar te maken. Gelukkig is er nu een goede internet verbinding met Skype en whatsapp.

Mijn eerste vlucht was vanaf Amsterdam naar London, daarna een lange vlucht van London naar Dallas. Het was een lange zit maar ik heb het overleefd en tussendoor kon ik film kijken, muziek luisteren en eventueel slapen met een dekentje en een kussen.

Eenmaal aangekomen in Dallas moest ik eerst door de security waar mijn visum werd gecontroleerd. Daarnaast kreeg ik ook nog een aantal vragen over waar ik verbleef en hoelang en natuurlijk werd mijn vingerafdrukken afgenomen en een foto gemaakt.

Wanneer alles was goedgekeurd moest ik mijn bagage ophalen en deze weer afgeven zodat ze op de binnenlandse vlucht van Dallas naar San Angelo konden weer neergezet. Door het lange wachten bij de security points had ik bijna mijn vlucht gemist. Gelukkig kwam ik 5min voor boarding aan bij mijn gate en mocht ik nog mee met het vliegtuig.

De vlucht van Dallas naar San Angelo was ongeveer een uurtje. Eenmaal daar aangekomen stond er 4 man sterk mij op te wachten.
Helaas was mijn bagage niet met mij mee gevlogen en moest ik savonds terug komen om mijn bagage op te halen.

Daarvoor hebben deze lieve mensen mij eerst naar een restaurant gebracht waar ik iets kon eten. Vervolgens hebben ze mij op Campus afgezet en na inschrijving kon ik gelijk mijn kamer in.

Mijn beddengoed was nog niet binnen dus ik had nog geen dekens of kussens. Voordat ik naar het vliegveld terug ging heb ik nog wel een aantal uur kunnen slapen, omdat ik zo moe was. Ik had namelijk niet echt kunnen slapen in het vliegtuig en thuis was ik te zenuwachtig om een oog dicht te kunnen doen, was dus eigenlijk al 2 dagen wakker.

Voordat ik mijn bagage ging ophalen kwam een meneer met een deken en een kussen, zodat ik savonds wel gewoon normaal kon slapen.

De volgende dag ben ik rustig de dag begonnen en een wandeling gemaakt op campus. Savonds ben ik naar de welbekende WALMART geweest waar ik een aantal dingen heb gekocht om mijn kamer compleet te maken, en het een beetje mijn eigen plekje van te maken.

Na al de inkopen was ik uitgenodigd om bij deze mensen te blijven eten, heb toen lekker burritos gegeten. en daarna hebben ze mij met al mijn ingekochte spullen weer afgezet bij mijn kamer.

Vandaag op 12 januari had ik een campus rondleiding, waarbij ik informatie kreeg over de gebouwen, en de faciliteiten die er zijn.

Echter heb ik nog niet veel mensen ontmoet, maar dat zal wel komen op donderdag en vrijdag tijdens mijn introductiedagen.

Na de introductiedagen zal ik een nieuw reisverslag uitbrengen.
See youuu

  • 12 Januari 2016 - 23:36

    Joke Westdorp-jongebreur:

    Hoi lieverd, wat leuk om te lezen en ja alles zal eens gelijk goed gaan, maar gelukkig heb je een kamer en kun je lekker slapen en studeren, wens je heel veel succescen dikke kus van je tantetje xxxxxxx

  • 13 Januari 2016 - 05:54

    Nokkie:

    Hoi schoonheid.
    Wat een leuk verhaal. Ik zal je blijven volgen! Hoop dat je snel je draai vind daar.

  • 13 Januari 2016 - 09:18

    Chantal (Zumba):

    Wauw, spannend hoor allemaal! Ik ga je zeker volgen...x

  • 13 Januari 2016 - 10:07

    Diana Poldervaart :

    Hoi manon.
    Fijn dat je veilig bent aan gekomen en aan je grote avontuur bent begonnen.
    Fijn om zo een kijkje te hebben op wat je daar allemaal mee maakt en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Dikke knuffel uit Nederland

  • 13 Januari 2016 - 14:22

    Chantal:

    Wow, wat zal je zenuwachtig zijn geweest dat je bijna je vlucht miste! Wordt er ook spontaan nerveus van! Beter dat je meteen je eigen plekje bent gaan maken, is toch je thuis nu! Hoe is t weer daar? Lekkere temperatuur? Ben benieuwd naar je introductie dagen! Is t een grote campus? Heb je je boek al uit? Hahaha. Anyway, ik verwacht geen antwoord hoor! Heel veel plezier, t is je gegund! Xxxxxx

  • 13 Januari 2016 - 14:25

    Lenie Noordijk:

    Hoi hoi Manon, wat spannend allemaal,fijn dat je zo fijn werd ontvangen.We verheugen ons op je berichtjes,lieve groetjes van Rocus en mij uit koud Nederland.xxx

  • 13 Januari 2016 - 19:34

    Martin Ravenstijn:

    Hey nichtje
    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en dat de mensen daar zo gast vrij zijn.
    Leuk om je zo te kunnen volgen. Het ga je goed. Dikke knuffel van ons allemaal.

  • 14 Januari 2016 - 16:42

    Rinus Jongebreur:

    Hoi Manon

    Wat een belevenissen in zo korte tijd he ,maar jij gaat het daar goed doen hoor .
    Ik had de website verkeerd ingevuld in plaats van -nu had ik nl ingevuld dus zat ik steeds verkeerd maar dat is nu goed en wij gaan je nu volgen

  • 17 Januari 2016 - 19:56

    John En Els:

    Hoi Manon .
    Je bent nu 'n weekje weg , maar je hebt al heel wat meegemaakt.
    Inmiddels heb je de introductiedagen gehad en heb je al kennis gemaakt met je kamergenoot. We hopen dat je je al aardig thuis gaat voelen.
    En dan gaat het echte werk binnenkort beginnen!
    Veel succes de komende dagen in de collegebanken ,
    Lieve groetjes van John en Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik ben Manon en van 23 jaar En in 2016 staat er een nieuw avontuur in Texas te wachten. Zondag 10 januari vertrek ik naar San Angelo, Texas voor een half jaar

Actief sinds 06 Jan. 2016
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 6803

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 06 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: