First Month - Reisverslag uit San Angelo, Verenigde Staten van Manon Heuvel - WaarBenJij.nu First Month - Reisverslag uit San Angelo, Verenigde Staten van Manon Heuvel - WaarBenJij.nu

First Month

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

12 Februari 2016 | Verenigde Staten, San Angelo

Hii,,

Daar ben ik weer. Ik kreeg al een aantal berichtjes dat ik weer iets moest uploaden op mijn blog.

Ik ben hier nu iets langer dan een maand en ik moet het eerlijk toevoegen dat ik het best wel erg naar mijn zin heb, maar ik mis toch wel een aantal dingen in Nederland zoals: Mijn eigen bed, douche en natuurlijk mijn broer, ouders, vrienden en familie, maar ook het eten!!! Ik wil stampot en een boterham met hageslag!!!
Wat ik vooral niet mis is het weer, het is nu winter in hier maar het is bijna elke dag boven de 20 graden, heerlijk..

Zoals jullie weten heb ik een boekje waar bijna iedereen in heeft geschreven en ik heb stiekem al ingekeken. Sorry maar sommige handschriften kan ik niet lezen. Bij sommige moet ik heel erg lachen omdat ik de momenten nog kan herinneren wanneer ze het hebben geschreven of oude herinneringen.

De afgelopen heb ik al een aantal dingen meegemaakt hier en ja ik ga ook gewoon naar de lessen.

Elke woensdagavond is er de studentenavond met de goedkopen drankjes, we gaan daar regelmatig heen en ontmoeten een hoop nieuwe mensen.
Daarnaast ben ik ook al een aantal keer naar de basketbal wedstrijden geweest. De dames spelen om 2 uur en de heren om 4uur, meestal ga ik alleen naar de heren!!

Vorige week maandag heb ik een keuze gemaakt om van kamer te veranderen, omdat ik een kamer had met een ander meisje maar waar ik totaal geen privacy had. De dagen daarvoor heb ik ook niet goed geslapen daardoor. Toen ik het kon veranderen heb ik dit direct gedaan.
Ik heb nu een eigen slaapkamer en daarbij deel ik de woonkamer en de badkamer met een ander meisje, maar zij is zoveel beter dan de andere.
Afgelopen maandag zijn we samen naar de Sportschool geweest en vandaag heeft ze mij meegenomen naar een Mexicaans restaurant.

De dagen op school is best zwaar, elke dag moet je voorbereid zijn met je vakken, goed meedoen in de klas zodat je cijfers hoger wordt enz enz.
Daarnaast heb je ook deadlines voor je opdracht die je moet maken. Dus je wordt aardig bezig gehouden met schoolwerk.

Echter heb ik deze week ook mijn eerste Toetsen gehad. De meeste toetsen hier zijn meerkeuzevragen en weinig tot geen open vragen. Dus je moet goed weten waar het over gaat.
Mijn eerste ervaring met de toetsen is denk ik best goed verlopen, maar het verschilt heel erg per vak.
Mijn vak: Management Information Systems is minder zwaar dan Project Management.

Nu weet ik van de meeste vakken wat ik kan verwachten op de toets, zo voor de volgende toetsen kan ik mijzelf hiervoor beter voorbereiden.

Vorige week zaterdag hadden we een klein verjaardagsfeestje voor een Koreaan Daniel. We vierden dit op campus in een van de dorms. We hadden bier en wijn gekocht en een paar snacks. We leerde de verschillende culturen met de drankspelletjes kennen. Het was echt super gezellig.

Afgelopen zondag was de SuperBowl, ik ben toen met de andere Europese vrienden en een Amerikaanse vriend naar iemands huis gegaan en daar naar de wedstrijd gekeken met ongeveer 30man. Iedereen nam wat eten of drinken mee en het was super gezellig.

Dit weekend ga ik 2x naar de Rodeo. Ik ben benieuwd hoe dat is, ik zal het jullie zo snel mogelijk laten weten.
En eind februari ga ik van zaterdag op zondag naar San Antioni.

See youuuu

  • 12 Februari 2016 - 07:03

    Tessa:

    Ja jippiee weer een nieuw verhaaltje!! =D
    Time flies when you are having fun girl!!
    Fijn te lezen dat je zoveel leuke dingen doet en leuke mensen om je heen hebt!
    En ik ben echt zooo benieuwd hoe bruin je terug komt!! Zo heerlijk!
    Nou lekker genieten van aankomende weekjes ook weer en benieuwd naar het volgende verhaaltje hier!

    Dikke kus xxx

  • 12 Februari 2016 - 08:37

    Renée:

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt :)
    zullen we ruilen? stuur jij ons een beetje zon, sturen wij jou een stamppotje :P

    wij missen je hier, geniet van elk moment daar!

    xx

  • 12 Februari 2016 - 08:51

    Nokkie:

    Super leuk! Foei hé stiekem lezen. Hopelijk was het niet mijn handschrift wat slecht te lezen was. Xxx

  • 12 Februari 2016 - 09:42

    Papa:

    Tot over 4 weken en geniet ervan

  • 19 Februari 2016 - 21:12

    Els:

    Hoi Manon ,

    Zoals ik kan lezen , verveel je je geen moment.
    Vorige week op het journaal gezien , De Super Bowl !!!!!!!!!!!
    Inderdaad 'n hele happening !
    Leuk dat je buiten je studie ook nog tijd over hebt voor de leuke dingen.
    En nog eventjes geduld hebben totdat je ouders er zijn , maar de tijd vliegt.
    Heel veel plezier bij de rodeo komend weekend en tot horens .

    Lieve groetjes Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik ben Manon en van 23 jaar En in 2016 staat er een nieuw avontuur in Texas te wachten. Zondag 10 januari vertrek ik naar San Angelo, Texas voor een half jaar

Actief sinds 06 Jan. 2016
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 6805

Voorgaande reizen:

10 Januari 2016 - 06 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: